Melding:
Ook op de Rozengracht in Amsterdam gaan binnen afzienbare tijd de oude iepen gekapt worden. E.e.a. vanwege de geplande “herinrichting”.
Vanzelfsprekend wordt door de gemeente beloofd dat er weer nieuwe bomen komen, maar dat zijn traditioneel – vanwege de kosten – jonge sprietjes. Gezien de hoge verkeersintensiviteit hebben wij in deze straat te maken met veel fijnstof en CO2 uitstoot. Als dus straks de filter funktie van de bestaande, volwassen bomen verdwijnt, zal dat zeker geen gunstige invloed hebben op de gezondheid van de bewoners.
Bomenkap Rozengracht Amsterdam
- augustus 24, 2019
- admin
- 5 reacties
You might also like
5 reacties
-
-
Jantje Bosgra
REPLYHet is een VERSCHRIKKELIJK bericht.
De Rozengracht heeft allure, vooral vanwege de prachtige bomen die er staan. Ik ben ze zo dankbaar voor wat ze geven.
De mensen vervuilen de straat/stad!
Die moeten (her) opgevoed worden en of beboet voor vuil achterlaten> idee voor het Vondelpark!
De snel is hier 30km. per uur alreeds begin dit jaar samen met een herinrichting aangepast !
Toen bij rondvraag bleek dat de gemeente van de bomen af zou blijven tot onze opluchting.
Maar dan komen ze toch weer omd at ze een plannetje achter de hand hebben!
Ambtenaren of wie zich stadsplannoloog noemen in Amsterdam, dit bedenken hebben geen enkele visie op hoe een stad leefbaar blijft.
Bewijs is in Amsterdam overal terug te vinden.
Op 12 sept. ‘inspraak’ avond Keizersgracht 218b van begin avond tot 21uur.Ik wil me ook met hart en ziel inzetten tegen de bomenkap van de gemeente Amsterdam.
-
Jan van Slobbe
REPLYStop de kap van de oude bomen. Nieuwe blijven nieuw duurt heel lang voor die oud zijn.
-
Bart Dart
REPLYAttachment
Gelukkig kan het ook anders! Net als op de Sarphatistraat is het mogelijk om van de Rozengracht een FIETSSTRAAT te maken. Daarmee is een aparte fietsstrook niet meer nodig en kunnen alle bomen blijven staan. Met de geplande 1.5 meter fietsstrook zal sowieso grote ellende worden, wat is nou 1 meter 50 breed voor plusnet Fiets? China in de ochtendspits? In een fietsstraat heeft de fietser 4 meter ter beschikking, de auto is ’te gast’ en mag achteraan aansluiten…
OK
Voor de Sarphatistraat is 16 meter rijbaan (tram/auto/fiets) beschikbaar, voor de Rozengracht 15 meter. Op de Sarhatistraat is ruim 4 meter fietsstraat beschikbaar. Op de Rozengracht is 6 meter breed trambaan nodig. Voor rijbaan fietsstraat blijft op de Rozengracht dus zelfs (15-6)/2 = ruim 4.5 meter over. Een halve meter per boom ruimte is genoeg om ze voorgoed te laten staan.
PS
Ook de bomen voor voetgangersoversteekplaatsen (VOP’s) hoeven niet weg, dit wordt een 30km/hr straat- kom op zeg, wat nou ” verkeersveiligheid”! Laat de bestaande VOP’s lekker liggen! Of leg de nieuwe ” versprongen” aan, zodat geen boom hoeft te wijken voor de met dertig kilometer per uur aanrazende auto’s.
NOG VEILIGER?
Kan hoor! Wat dacht u van verkeersdrempels? Snelheidsmeters? Hoeft geen boom voor weg!
AFEIN
Wij zijn erbij, de 12e. En vertellen U graag méér. Komt u ook?
NAMENS
http://www.bomenbeschermingamsterdam.nl
Bart Dart
woordvoerder
06-17862987 -
Bart Dart
REPLYAttachment Rozengracht-BBA-profiel.pdf
We hebben toch een andere oplossing bedacht. Geen fietsstraat, maar instellen van éénrichtingverkeer voor de tram. Een strengelspoor heet dat. Hiermee ontstaat voldoende ruimte om een fatsoenlijke fietsstrook aan te leggen. De bomen kunnen blijven staan. Bovendien is deze indeling ook nog eens veiliger dan het door de gemeente voorgestelde ontwerp. We zullen het als zienswijze indienen.
Kitty van Leeuwen
Ongelooflijk, en dat voor een groene gemeenteraad. Dit soort berichten maken mij zo triest en geven met j het gevoel in een maatschappij te leven waar ik mij niet meer in thuisvoelt. Het maakt mij heel verdrietig en wil graag iets doen om het onbegrijpelijke bomenkap beleid van de gemeente Amsterdam te stoppen.